• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

طالبان: انفجارهای ننگرهار آخرین حملات داعش خواهد بود

طالبان: انفجارهای ننگرهار آخرین حملات داعش خواهد بود

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان می‌گوید، انفجارهای اخیر ننگرهار، آخرین حملات گروه داعش در افغانستان خواهد بود.

سخنگوی طالبان امروز (سه‌شنبه، 30 سنبله)، در یک نشست خبری گفت که داعش مانند سوریه و عراق در افغانستان حضور دارد؛ اما ممکن است شماری از شهروندان افغانستان «فکر» داعش را پذیرفته باشند.

به گفته او، تلاش برای جلوگیری از فعالیت داعش جریان دارد و این گروه حمایت مردمی ندارد و به همین دلیل نمی‌تواند تهدید یا خطر ایجاد کند.

گزارش شده است که در پیوند به انفجارهای ننگرهار شماری از افراد بازداشت شده‌اند.

شهر جلال‌آباد، مرکز ولایت ننگرهار، در جریان روزهای شنبه و یک‌شنبه هفته جاری شاهد انفجارهای مکرر بود که گزارش شد موترهای حامل طالبان را هدف قرار داده است.

براساس گزارش‌ها، در این انفجارها، دست‌کم هشت نفر کشته و بیش از 20 نفر دیگر زخمی شده‌اند که شامل غیرنظامیان نیز می‌شدند.

گروه داعش، مسوولیت انفجارهای اخیر علیه طالبان در شهر جلال‌آباد را برعهده گرفته است. سایت اعماق وابسته به داعش مدعی شده است که در این حملات حدود 35 عضو طالبان کشته شده‌اند.

داعش پس از اعلام موجودیت خود در افغانستان، ننگرهار را به عنوان پایتخت خود انتخاب کرد. نیروهای امریکایی در آخرین مورد، حمله‌ هوایی را در ننگرهار اجرا و اعلام کردند که طراح حمله انتحاری مرگ‌بار گروه داعش در میدان هوایی کابل را کشته‌اند. این حمله در جریان عملیات تخلیه کابل که از سوی امریکا مدیریت می‌شد، انجام شد و در اثر آن نزدیک به 200 تن، از جمله 13 نظامی امریکایی کشته شدند.

  پربازدید ترین