• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

محسن داور: وزیر خارجۀ پاکستان باید دربارۀ سفر رئیس «آ ی اس آی» به کابل وضاحت بدهد

محسن داور: وزیر خارجۀ پاکستان باید دربارۀ سفر رئیس «آ ی اس آی» به کابل وضاحت بدهد

محسن داور، عضو پیشین جنبش تحفظ پشتون‌ها و عضو کنونی مجلس نماینده‌گان پاکستان، می‌گوید که شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجۀ این کشور باید دربارۀ سفر ماه گذشته فیض حمید، رئیس سازمان استخبارات پاکستان یا «آی‌اس‌آی» به کابل، وضاحت بدهد.

آقای داور در توییترش نوشته که این پرسش در نشست اسامبلۀ ملی از وزیر خارجۀ پاکستان پرسیده شده است. محسن داور تأکید کرده که برای پارلمان مهم است و مردم پاکستان باید بدانند که رئیس آی‌اس‌آی واقعاً در افغانستان چه می‌کرد و چه کسی به او اجازۀ چنین سفری را داده بود و چرا مجلس نماینده‌گان در جریان نبوده است؟

آقای داور پرسش‌هایی را دربارۀ انجام این سفر، هدف آن و نیز جزئیات آن مطرح کرده است. محسن داور نیز پرسیده که ارزیابی پیش و بعد پاکستان از وضعیت افغانستان چه بوده است؟

فیض حمید، رئیس سازمان استخبارات پاکستان، در سیزدهم سنبله/شهریور به کابل آمد. گفته شده بود که این سفر به دعوت طالبان انجام شده است. تاکنون جزئیات بسیاری از گفت‌وگوها و دیدارهای فیض حمید رسانه‌یی نشده است.

طالبان گفته‌اند که نگرانی مرزی، یکی از محورهای گفت‌وگو بوده است. به گفتۀ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، پاکستان پیشنهاد کرده است که با افغانستان در تأمین امنیت میدان‌هوایی کابل کمک کند.

ویدیوی کوتاهی از سخنان فیض حمید که در هوتل سرینا در کابل ثبت شده بود، به نشر رسیده است. او در این ویدیو در سخنان کوتاهی در پاسخ به خبرنگاران می‌گوید: «نگران نباشید، همه‌چیز خوب خواهد شد.» رسانه‌های پاکستانی گزارش داده بودند که سفر فیض‌ حمید به کابل یک‌روزه بوده است.

  پربازدید ترین