• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ولسوالی لعل و سرجنگل را دریابید!!

ولسوالی لعل وسرجنگل مربوط ولایت غور یکی از دور افتاده ترین ومحرومترین ولسوالی های افغانستان است دراین ولسوالی طالبان مردم را به نام عشر چور چپاول کرده و می‌کند، از هر ذخیره کچالو 28000هزارافغانی عشرجمع آوری کردند و از پروژه های انکشافی سال1399 فی پروژه 200000دوصدهزار الی 300000سه صدهزار افغانی ازساکنان هرقریه عشر جمع نمودند.

و از هر دکان مبلغ 4000هزار الی 8000هزارافغانی که مجموعا (9.5) ملیون افغانی از این ولسوالی به همکاری بعضی موسفیدان  این ولسوالی که درمبلغ ذکر شده با طالبان تبانی دارد ونفع شریک گفته میشود جمع گردیده وتسلیم داده شدکه اسناد همه شان موجود است.

وقتی این مسئله و وضعیت نامناسب مردم اینجا را با رادیو آزادی و افغان انترنیشل شریک ساختیم آنها به داد ما نرسیدند و موضوع را نشرنکردند.

 اما  امروز مورخ 27/سنبله طالبان به مشوره نفع شریکان و خائنین (موسفیدان) این ولسوالی به همه ریسان شوراها دستور داده که از هرفامیل 2000دوهزار افغانی جمع‌آوری گردد که مجموع دقیق این پول (10,360,000) میلیون افغانی میشودکه هر چند زودت رمبلغ فوق را جمع آوری کرده به امارت اسلامی تسلیم نمایند.

اینجا مردم از بیکاری وضعف اقتصادی به دم مردن است این مبلغ کلان را چطور پیدا کند و یا اینکه تمام مصارفات دولت امارت اسلامی بدوش ولسوالی هایی هستند که آنجا رسانه وجود ندارد و یا صدای شان را کسی نمیشنود.

باید ناگفته نماند که ظلم و ستم ولسوال نام نهاد طالبان که به اسم مولوی شیرعلی یاد می‌شود یک تن از آزاد شده گان طالبان در جمع 5000هزار زندانی پلچرخی است و رفتار این شخص کاملا عقده مندانه بالای مردم مظلوم این ولسوالی بوده و میباشد که متاسفانه بخاطر چند خائین دین فروش هیچ کس صدای شانرا کشیده نمی تواند وموبه مو گزارش میشود.

  پربازدید ترین