• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کربلا در اربعین؛ خروش میلیون ها زائر در بهشت بین الحرمین

 کربلا در اربعین؛ خروش میلیون ها زائر در بهشت بین الحرمین

 در حالی که موج بازگشت زائران کربلای معلی از روز گذشته آغاز شده، از شب گذشته میلیون‌ها زائر مشتاق دیگر خود را به این شهر رسانده‌‌اند تا امروز را که مصادف است با روز اربعین در عراق، در بهشت بین‌الحرمین عزاداری کنند.

از روز گذشته، موج بازگشت شمار زیادی از زائران حرم مطهر امام حسین (ع) پس از زیارت و برگزاری مراسم عزاداری در کربلای معلی آغاز شده است، اما از آن‌جا که امروز در عراق، مصادف است با 20 صفر و روز اربعین حسین، همزمان با خارج شدن شمار زیادی از زائران حسینی از کربلاء، سیل جدیدی از عاشقان امام سوم شیعیان وارد این شهر شدند.

وزارت حمل و نقل عراق دیروز (همزمان با روز اربعین در ایران و چند کشور دیگر)، از آغاز بازگشت زائران اربعین حسینی پس از زیارت حرم مطهر امام حسین (ع)، در کربلای معلی خبر داد و اعلام کرد که 32000 موتر برای بازگرداندن زائران اربعین بسیج کرده است.

خبرگزاری رسمی عراق (واع)، از شب گذشته، میلیون‌ها زائر عاشق در مرقدهای مطهر امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع)، جمع شده‌اند تا در روز اربعین حسین، با عزاداری ابراز ارادت کنند.  در مقابل نیروهای امنیتی عراق نیز بر تدابیر خود افزوده‌اند تا مانع هرگونه شکاف امنیتی شوند و تیم‌های بهداشتی نیز در اغلب مناطق استان کربلاء به ویژه در نزدیکی این دو مرقد مطهر مستقر هستند.

تصاویری از حضور عاشقان حسینی، در شب اربعین در کربلای معلی و عزاداری زائران آن در بین‌الحرمین که سازمان الحشد الشعبی عراق منتشر کرده است، در ادامه می‌آید:

 









تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نیز  از تداوم حضور سیل جمعیت عزاداران حسینی در کربلای معلی حکایت می‌کند.




  پربازدید ترین