• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بایدن درخواست محمود عباس برای دیدار را نپذیرفت

 بایدن درخواست محمود عباس برای دیدار را نپذیرفت

منابع صهیونیستی فاش کردند که رئیس جمهور آمریکا درخواست رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای دیدار را رد کرده است.

منابع صهیونیستی گزارش دادند که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای دیدار با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک درخواست کرده بود.

وبگاه اسرائیلی «واللا» به نقل از منابع آمریکایی و فلسطینی نوشت که بایدن این درخواست عباس را نپذیرفت و به همین دلیل عباس از سفر به نیویورک منصرف شده و تنها به سخنرانی در نشست‌ مجمع عمومی از طریق ویدئوکنفرانس اکتفا کرد.

به گفته این منابع، بایدن حتی پیشنهاد دیدار با عباس در کاخ سفید را رد کرده است.

بنابر گزارش وبگاه «العربی الجدید»، منابع آمریکایی گفتند که مخالفت عباس با دیدار با عباس یک اقدام کاملا استثنایی است چرا که این اقدام رئیس جمهور آمریکا کاملا نادر است به ویژه اینکه پیشنهاد عباس برای دیدار در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل بود.

به گفته منابع آمریکایی، کاخ سفید به تشکیلات خودگردان اعلام کرده بود که بایدن تنها برای سخنرانی در سازمان ملل حضور پیدا می‌کند و قصد برگزاری دیدارهای دوجانبه را ندارد و برنامه کاری او نیز به گونه‌ای است که اجازه دیدار با عباس در کاخ سفید را نمی‌دهد.

این بهانه‌تراشی کاخ سفید برای رد درخواست عباس در حالی است که بایدن با سران برخی کشورهایی که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کرده بودند، نشست دوجانبه برگزار کرد.

منابع مذکور گفتند که این اقدام آمریکا نیز دلیل دیگری بر این مسئله است که منازعه فلسطینی-اسرائیلی در انتهای فهرست اولویت‌های سیاست خارجی دولت بایدن قرار دارد.

  پربازدید ترین