• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وزیر داخله ایران خواستار مجازات عاجل عوامل یورش انتحاری مسجد شهر قندوز شد

وزیر داخله ایران خواستار مجازات عاجل عوامل یورش انتحاری مسجد شهر قندوز شد

وزیر داخله ایران در پیامی شهادت مظلومانه قربانیان بی دفاع فاجعه انفجار در مسجد سیدآباد شهر قندوز واقع در شمال شرقی کشور را تسلیت گفت.

به نقل از ایرنا به استناد از پایگاه اطلاع رسانی وزارت داخله ایران، در متن پیام احمد وحیدی درباره انفجار مسجد سید آباد شهر قندوز آمده است: انفجار در مسجد سیدآباد شهر قندوز در حین برگزاری نماز جمعه  که منجر به شهادت و مجروحیت بیش از یکصد تن از مسلمانان افغانستانی شد، اقدامی غیر انسانی و ضد دینی است که نزد عموم اهل ایمان، همه آزادی خواهان و جملگی وجدان های بیدار انسانی محکوم است.

در ادامه این پیام آمده است: این جنایت تروریستی که از سوی جریان های منحرف مورد حمایت نظام سلطه جهانی و در ابتدای ماه ربیع الاول؛ موسم سرور مسلمین واقع شد، مصیبتی بزرگ و موجب تأسف و تأثر فراوان است و بار دیگر اهمیت وحدت کلمه در امت اسلامی و ضرورت انسجام و اتحاد اجزای مختلف کشورِ دوست و همسایه؛ افغانستان در سایه یک دولت فراگیر را برای صیانت از آرامش و امنیت و مقابله با رشد و نمو جریان های تروریستی و تکفیری از جمله بقایای گروهک ضد اسلام داعش گوشزد می سازد.

وزیر امور داخله ایران در این پیام ضمن تسلیت شهادت مظلومانه قربانیان بی دفاع این فاجعه، مجازات عاجل عوامل و مسببان این فاجعه را از مقامات افغانستان خواستار شد.

یادآوری می کنیم، که دیروز در هنگام نماز ظهر یک انفجار سهمگینی مسجد شیعیان در ولایت قندوز را لرزاند، که تاکنون به شهادت رسیدن 150 تن و زخمی شدن نزدیک به 200 تن خبر داده شده است.

  پربازدید ترین