• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ترکیه: آمریکا داعش را به افغانستان برد

ترکیه: آمریکا داعش را به افغانستان برد

وزیر خارجه ترکیه با انتقاد از سیاست‌های یک‌جانبه‌ آمریکا که آثار آنها در عراق، سوریه و افغانستان نمایان است، گفت: واشنگتن درباره حضور خود در سوریه برای مبارزه با داعش صادق نیست.

به گزارش شبکه خبری المیادین، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی که با همتای ونزوئلایی خود داشت، اظهار کرد: آمریکا از گروه‌های تروریستی در سوریه با هدف تقسیم این کشور حمایت می‌کند.

چاووش اوغلو با تاکید بر اینکه آمریکا داعشی‌ها را از سوریه به افغانستان منتقل کرد، گفت: واشنگتن درباره حضور خود در سوریه برای مبارزه با داعش صادق نیست.
وزیر خارجه ترکیه با اشاره به این نکته که واشنگتن سیاست‌های یک‌جانبه‌ای را در پیش می‌گیرد که تاثیر آنها بر عراق، سوریه و افغانستان نمایان شدند، از آمریکا خواست به جای سرزنش ترکیه، سیاست‌های خود را تغییر دهد.

او در اظهارات هفتم سپتامبر گذشته خود حضور نظامی آمریکا در سوریه را محکوم کرده و گفت: این مساله به میادین نفت مربوط می‌شود.

چاووش اوغلو افزود: اگر آمریکا تصمیم بگیرد از سوریه خارج شود، این انتخاب آنها است اما باید بدانند که بر اساس هیچ دعوت‌نامه‌ای در سوریه حضور ندارند و با این کشور هم مرز مشترکی ندارند. اما ما در اینجا مرزهای مشترکی داریم و "حق داریم در اینجا حضور داشته باشیم، ما از تمامیت ارضی سوریه و کمک‌های بشردوستانه حمایت می‌کنیم."

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در تاریخ 23 سپتامبر گذشته گفت: روابط کشور ما با آمریکا خوب نیست.

  پربازدید ترین