• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رئیس جمهور سوریه: افغانستان نباید به کانون جدید تروریسم تبدیل شود

 رئیس جمهور سوریه: افغانستان نباید به کانون جدید تروریسم تبدیل شود

 بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در دیدارش با امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد عنوان کرد که خروج نیروهای آمریکایی و ناتو نباید منجر به تبدیل افغانستان به کانون جدید تروریسم شود.

وی تاکید کرد: "کشورهای همسایه پس از خروج آمریکا باید تمام تلاش خود را برای حفظ صلح در افغانستان و جلوگیری از مداخله خارجی به کار گیرند." "به این کشور نباید اجازه داده شود که دوباره به کانون تروریسم تبدیل شود."

 اسد با وزیر امور خارجه ایران "راههای تقویت همکاری های راهبردی دوجانبه" گفت وگو کرد. در این پیام آمده است: "اهمیت تداوم هماهنگی سیاسی بین دمشق و تهران با توجه به موضع گیری های همزمان آنها در مسائل منطقه ای و بین المللی مورد تأکید قرار گرفت."

پیشتر عبداللهیان در مصاحبه با خبرنگاران خاطرنشان کرده بود که "سوریه و ایران به توافقات مهمی در زمینه های اقتصادی، تجاری و توریزم دست یافته اند". وی گفت: "ایران وضعیت مسالمت آمیز سوریه حمایت خواهد کرد، درست مانند آنچه در جنگ تروریست ها علیه سوریه آغاز شد."

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، وزیر خارجه ایران همچنین  در دیدار با فیصل مقداد، همتای سوری خود، نتایج سفرهای خود به روسیه و لبنان را که این هفته انجام داد را مورد بحث و بررسی قرار داد.

  پربازدید ترین