• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دیدار مکرون و رحمان در مورد وضعیت افغانستان در پاریس

دیدار مکرون و رحمان در مورد وضعیت افغانستان در پاریس

امانویل مکرون، رییس‌جمهور فرانسه و امام‌علی رحمان، رییس جمهور تاجیکستان ام‌روز در پاریس، پایتخت فرانسه دیدار کردند.

 امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه و امام علی رحمان رئیس جمهوری تاجیکیستان روز گذشته در پاریس به خبرنگاران گفتند که در مورد وضعیت امنیتی منطقه آسیای‌میانه و افغانستان با هم گفتگو می‌کنند.

مکرون به خبرنگاران گفت که تاجیکستان با افغانستان یک مرز مشترک طولانی دارد و ما در رابطه به این کشور دغدغه های مشترکی داریم.

او اضافه کرد: "با رئیس جمهوری تاجیکستان در مورد کمکی که فرانسه می تواند به این کشور برای تثبیت اوضاع در افغانستان بکند، صحبت خواهیم کرد."

مکرون به رییس جمهور تاجیکستان گفت: "ما از نقش، تعهد و تقاضای شما که تغییرات در منطقه عوامل ثبات [در منطقه] است، استقبال می کنیم."

رییس جمهور فرانسه افزود که نباید "هیچ گونه سازشی با گروه های تروریستی و همچنین ارزش‌هایی که ما از آنها دفاع می‌کنیم، به ویژه حرمت زنان" صورت گیرد.

رحمان گفته که ما از ایجاد گروه های تروریستی در مرزهای جنوبی مان نگران هستیم و فرانسه را "شریکی قابل اعتماد" خود در اروپا می دانیم.

رئیس جمهوری تاجیکستان می‌گوید تاسیس هر ‌گونه حکومت بدون در نظرداشت منافع همه اقوام افغانستان، پیامد‌های "فلاکت‌بار" خواهد داشت.

در حال حاضر فرانسه و تاجیکستان دو کشوری اند که مخالفت شدید خود را علیه دولت امارت اسلامی طالبان در افغانستان آشکارا اعلام کرده‌اند. هر دو کشور پیشتر گفته‌اند که رژیم طالبان را به خاطر رفتار این گروه در برابر زنان و فراگیر نبودن حاکمیت شان به رسمیت نمی‌شناسند.

  پربازدید ترین