• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

انجمن دوستی ایران و افغانستان حمله به مسجد قندهار را محکوم کرد

انجمن دوستی ایران و افغانستان حمله به مسجد قندهار را محکوم کرد

انجمن دوستی ایران و افغانستان در بیانیه‌ای حادثه حمله به مسجد شیعیان قندهار که منجر به شهادت شماری از نمازگزاران شده را محکوم کرد.

انجمن دوستی ایران و افغانستان در بیانیه ای حادثه حمله به مسجد شیعیان قندهار را محکوم کرد.

متن بیانیه انجمن دوستی ایران و افغانستان به شرح زیر است:
هنوز داغ شهدای نماز جمعه قندوز دل هر درد مندی را به درد می آورد که بار دیگر قندهار؛  «امام بارگاه فاطمیه» ؛ مسجد جامع شیعیان قندهار و نماز جمعه و انفجار و خشونت و جهالت و استکبار و ... داغ جدیدی را بر دل ها می نشاند.

کجایند مدعیان دین و دیانت؟ ؛ کجایند مدعیان انسان و انسانیت ؟کجایند مدعیان حقوق بشر ؟که ببینند و فریاد برنیاورند از این همه خشونت و جنایت

گناه این مردم مومن و نمازگزار چیست؟ آیا جزء فریاد بندگی و نماز گزاردن در برابر خالق هستی؛ گناهی دارند؟

کجایند ؛ مدعیان برقراری امنیت در افغانستان؟ طالبان که مدعی برقراری امنیت و شناسائی و مجازات عاملان جنایت قبلی در قندوز بودند ؛ چه پاسخی دارند بر این جنایت در قندهار و احتمالا جنایت های بعد ؟ و چه تضمینی برای امنیت این مردم مظلوم دارند؟

مگر شیعیان و شهروندان افغانستان و نمازگزاران در قندوز و قندهار و  مردم عادی؛ گناهی جزء زندگی در سرزمین آباء و اجدادی خود دارند؟

انجمن دوستی ایران و افغانستان ضمن محکومیت جنایات ددمنشانه نماز جمعه قندهار و تمام جنایت های قبلی و تسلیت به خانواده های داغدار از مجامع بین المللی؛ سازمان های حقوق بشری؛ و حاکمان فعلی و مسئولین سیاسی و نظامی و امنیتی طالبان بجد خواستار محکومیت این جنایت و شناسایی و مجازات مرتکبین این اقدام وحشیانه و ددمنشانه است و همچنین اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ و صیانت از جان و مال مردم افغانستان بویژه شیعیان را دارد.

  پربازدید ترین