• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

علائمی که اگر در دهانتان دیدید باید نگران شوید

 علائمی که اگر در دهانتان دیدید باید نگران شوید

 نوعی تغییر وجود دارد که در زمانی که داخل دهان شما اتفاق می افتد خبر از وجود بیماری قلبی در شما می دهد، بنابراین باید این نوعی تغییر دهانی را کاملا جدی بگیرید.

عوامل خطر زیادی برای حملات قلبی مثل بالا رفتن سن، فشار خون بالا، کلسترول بالا و ژنتیک وجود دارد اگر چه بعضی از علائم هستند که خیلی در نظر گرفته نمی شوند اما می توانند احتمال مشکلات قلبی عروقی را نشان دهند مطالعه ای در این باره انجام شده و به این نتیجه رسیده اند که حتی بعضی از وضعیت های دهانی هم می تواند در نشان دادن مشکلات قلبی موثر باشد.

مطالعات زیادی رابطه بین بیماری قلبی و بیماری های لثه را اثبات کرده است و طبق مطالعات انجام شده افراد مبتلا به التهاب مزمن لثه در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به مشکلات قلبی عروقی هستند پزشکان ارتباطی را بین التهاب لثه و التهابات عروق پیدا کردند که عامل ابتلا به حملات قلبی، سکته و دیگر بیماری های قلبی عروقی خطرناک است.

یک مطالعه وسیع روی تعداد زیادی از افراد انجام شد ه که وضعیت قلبی عروقی و همچنین دندانی و لثه آن ها مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد 13 نفر آن ها مشکل قلبی عروقی شدید دارند بعد از اینکه عوامل خطر را در آن ها کنترل کرده و زیر نظر قرار دادند، متوجه شدند که همه آن ها به بیماری التهاب لثه مبتلا هستند البته این موضوع در مورد افرادی صدق می کند که هم اکنون بیماری التهابی فعال دارند.

بسیار مهم است افرادی که از مشکلات استخوان رنج می برند و به بیماری التهاب لثه در گذشته مبتلا بوده اند، در معرض خطر زیادی برای بیماری قلبی عروقی نیستند. فقط در شرایطی بیشتر در معرض خطر هستند که لثه های آنها به طور فعال ملتهب باشد، زیرا آنها بر این عقیده هستند که التهاب لثه باعث فعال شدن و حرکت سلول ها به بافت استخوان می شود و التهاب رگ ها را افزایش می دهد پس اگر در سن ریسک بیماری های قلبی عروقی هستید، باید وضعیت دندانی و لثه ای خود را کاملاً جدی بگیرید.

  پربازدید ترین