• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کارمندان بخش توزیع پاسپورت سفارت افغانستان در تهران: سه ماه است معاش نگرفته ایم

کارمندان بخش توزیع پاسپورت سفارت افغانستان در تهران: سه ماه است معاش نگرفته ایم

کارمندان بخش توزیع پاسپورت الکترونیک در سفارت افغانستان در تهران می گویند که در پی تحولات سیاسی اخیر، در بی‌سرنوشتی به سر می برند و سه ماه است معاش دریافت نکرده‌اند.

 کارمندان بخش توزیع پاسپورت ماشین خوان یا الکترونیک در سفارت افغانستان در تهران می گویند که در شرایط سختی معیشتی به سر می برند و از سه ماه پیش تاکنون معاش دریافت نکرده اند.

این افراد که تعدادشان به 27 نفر می رسد، می گویند که در دوره نظام قبلی، در نتیجه یک رقابت سالم و آزاد از میان هزاران شرکت کننده، از سوی وزارت امور خارجه دولت پیشین، استخدام شده و از سال 96 تاکنون قراردادشان سال به سال تمدید شده است.

به گفته آنها در حالی که تا تاریخ اول جدی 1400 قرارداد دارند، پس از تحولات اخیر، روند توزیع پاسپورت الکترونیک در سفارت افغانستان در تهران متوقف شده و آنها در بلاتکلیفی به سر می برند.

آنها با اشاره به اینکه دیگر کارمندان سفارت، معاش دریافت می کنند، می گویند که انتظار دارند معاشات آنان نیز پرداخت شود.

این افراد پیشنهاد می کنند که با آغاز روند توزیع پاسپورت های الکترونیک، هم مشکلات هزاران مهاجر افغانستان در ایران حل می شود و هم افزون بر پرداخت حقوق آنان، درآمدهای حاصل از آن به خزانه دولت واریز می شود.

این در حالی است که طالبان توزیع پاسپورت را در داخل کشور آغاز کرده اند؛ اما این روند با مشکلات فراوانی همراه است. در خارج از کشور اما تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته؛ اگرچه گفته می شود که سفارت افغانستان در تهران، اقدام به تمدید پاسپورت های الکترونیک می کنند. این نوع پاسپورت ها قبلا غیرقابل تمدید بود.

  پربازدید ترین