خبرگزاری افغان ایرکا | Afghan Irca News Agency
تاریخ انتشار: 1405/04/05 21:20کد خبر: 119233

ادعای ترامپ درباره نقض آتش بس از سوی ایران

ادعای ترامپ درباره نقض آتش بس از سوی ایران - خبرگزاری افغان ایرکا

دونالد ترامپ روز جمعه ایران را به شلیک چندین پهپاد به سمت کشتی ها در تنگه هرمز متهم کرده است.

زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده که ایران اقدام به شلیک چهار فروند پهپاد به سمت کشتی‌های در حال عبور از تنگه هرمز کرده است.

او نوشت: «جمهوری اسلامی ایران دست‌کم چهار «پهپاد تهاجمی یکجانبه» به سمت کشتی‌های در حال عبور از تنگه هرمز کرد. یکی از پهپادها برخورد محکمی با عرشه بالایی یک کشتی باری بسیار گران‌قیمت داشت.»

او در ادامه ادعا کرده است: «خسارت وارد شد اما کشتی توانست به مسیرش ادامه دهد. ما سه پهپاد دیگری را ساقط کردیم. واضح است که این نقض احمقانه توافق آتش‌بس است.»

ادعای دونالد ترامپ در حالی مطرح شده که ایالات متحده متهم است بند اول تفاهمنامه را نقض کرده است.

در آن بند ایالات متحده موظف به حفظ آتش‌بس در همه جبهه‌ها از جمله در لبنان شده و این در حالی است که حملات همه‌جانبه اسرائیل در جنوب لبنان کماکان ادامه دارد.

  • منبع: خبرگزاری افغان ایرکا
  • لینک کوتاه

تگ‌ها:

نظرات مخاطبان