خبرگزاری افغان ایرکا | Afghan Irca News Agency
تاریخ انتشار: 1405/04/07 12:13کد خبر: 119258

بیانیه وزارت خارجه ایران درباره نقض مجدد تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا

بیانیه وزارت خارجه ایران درباره نقض مجدد تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا  - خبرگزاری افغان ایرکا

وزارت امور خارجه ایران درباره نقض مجدد تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا در بامداد 7 سرطان 1405، بیانیه ای صادر کرد.

زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که حملات هوایی ایالات متحده به چند تأسیسات پایش و نظارت در سواحل جنوبی این کشور را به‌شدت محکوم می‌کند. در بیانیه این وزارت آمده است که این حملات در بامداد یک‌شنبه، 7 سرطان 1405، انجام شده است.

براساس این بیانیه، تهران این اقدام را نقض بند 4 ماده 2 منشور سازمان ملل متحد و نیز نقض بند نخست تفاهم‌نامه پایان جنگ مورخ 28 جوزا 1405 می‌داند. مقام‌های ایرانی همچنین ایالات متحده را به بی‌اعتنایی نسبت به تعهدات بین‌المللی متهم کرده‌اند.

وزارت امور خارجه ایران از شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته است تا در چارچوب مسئولیت‌های خود در قبال حفظ صلح و امنیت بین‌المللی به این موضوع رسیدگی کنند. این وزارت همچنین تأکید کرده است که جمهوری اسلامی ایران، بر بنیاد ماده 51 منشور سازمان ملل متحد، حق دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود را محفوظ می‌داند.

بیانیه وزارت خارجه ایران درباره نقض مجدد تفاهم خاتمه جنگ توسط آمریکا  - تصویر دوم خبر
  • منبع: خبرگزاری افغان ایرکا
  • لینک کوتاه

تگ‌ها:

نظرات مخاطبان